Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk biztosítani. Weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárul a cookie-k használatához. Adatvédelmi szabályzatunkról itt talál információt: /adatvedelmi_nyilatkozat_3 Megértettem!
Termékek Menü

Tanácsok a reklámajándék kiválasztásához

Tanácsok a reklámajándék kiválasztásához

Mielőtt üzleti ajándék után nézne, az alábbiakban felsorolt szempontokat érdemes figyelembe vennie:

- csak akkor adjon ajándékot, ha üzleti kapcsolatban van a másik vállalkozással. Amennyiben éppen alkufolyamatban van vagy egy lehetséges szerződéskötésről folytat tárgyalásokat a másik féllel, ajándékát könnyen megvesztegetésként vagy nyomásgyakorló eszközként értelmezhetik.

- az Ön és ügyfele között lévő kapcsolat döntő fontosságú az ajándékozási döntés meghozatalában. Amennyiben ügyfele tartózkodó, zárkózott és nem különösebben barátságos, semmiképpen se remélje azt, hogy az ajándéktól változni fog a hozzáállása.

- amennyiben Ön a másik vállalkozás több munkatársával is kapcsolatban áll, inkább olyan ajándékot küldjön, ami az irodában több ember között is könnyedén szétosztható. Ilyen ajándék lehet például egy doboz bonbon vagy egy ajándékkosár.

- ha az Ön ajándéka személyesen egy bizonyos embernek szól, akkor próbáljon üzleti partnere érdeklődési körének vagy hobbijának megfelelő ajándékot választani. Figyeljen arra, hogy ajándéka ne legyen tolakodóan személyes vagy félreérthető, különösen, ha a másik nem képviselőjének szeretne kedveskedni.

- ügyeljen arra, hogy az ajándékon esetlegesen feltüntetett céglogo diszkrét legyen, és az ajándék semmikképpen se keltse reklámajándék benyomását. Semmilyen logót se helyezzen el az ajándékon, ha azt szeretné érzékeltetni, hogy az ajándék személyesen Öntől származik.

- az ajándékot lehetőség szerint személyesen adja át. Ha ezt valamilyen okból nem teheti meg, feltétlenül mellékeljen egy kézzel írott köszönőlevelet és bizonyosodjon meg arról, hogy az ajándék sértetlenül eljut a címzetthez.

- a nagy, illetve multinacionális vállalatok szabályokban rögzítik a cég és munkatársai számára az ajándékokhoz való hozzáállást. Ha teheti, előzetesen tájékozódjon a másik vállalkozás ajándékozási politikájáról.

- amennyiben kétsége van, az ajándékozás szükségességét illetően vagy nehezen tudja felmérni, hogy a megajándékozott hogyan értelmezi majd ajándékát, inkább ne küldjön ajándékot. A szükségtelen vagy félreértelmezhető ajándék esetleg ronthat az üzleti kapcsolaton, de semmi esetre sem szolgálja annak erősödését. Ilyen esetben ajándék helyett küldjön inkább egy kedves képeslapot vagy üdvözlőkártyát, melyen személyes üzenetben fejezheti ki köszönetét üzleti partnerének, ügyfelének, illetve vásárlójának.